تاریخ: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۰۹
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۳۱۸۴۶۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
آشنایی با سهامداران عمده حقیقی (قسمت ۲۹):

خانواده انصاری شوریجه سهامداران چدن | این مرد ۹۱۸ میلیون سهام چدن را دارد

‌می‌متالز - در بیست و نهمین قسمت از معرفی سهامداران عمده حقیقی این بار به سراغ معرفی سهامداران نماد چدن رفته ایم. در چدن تعداد زیادی از حقیقی‌ها سهام بالای یک درصد دارند، اما دو سهامدار عمده حقیقی مهم دارد که به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

به گزارش می‌متالز، سهامداران هر شرکت در یک دسته بندی به سهامداران عمده و خرد تقسیم بندی می‌شوند. سهامداران عمده سهامدارانی هستند که دارای بیش از یک درصد از سهام شرکت می‌باشند و در سایت TseTmc در بخش سهامداران هر سهم نام آن‌ها نمایش داده می‌شود.

در یک تقسیم بندی دیگر سهامداران عمده به دو دسته حقیقی و حقوقی تقسیم بندی می‌شوند. سایت TseTmc در قسمت مربوط به سهامداران حقوقی نام شرکت‌ها را اعلام می‌کند، اما در رابطه با سهامداران حقیقی عمده از آن‌ها با عنوان شخص حقیقی یاد می‌کند و اسامی این سهامداران عمده حقیقی نامشخص است.

سهامداران عمده حقوقی دلایل مختلفی برای حضور در یک سهم دارند، ولی بیشتر سهامداران عمده حقیقی به منظور کسب سود بعضا اقدام به خرید سنگین یک سهم می‌کنند و بعضا نام آن‌ها در لیست سهامداران عمده مشاهده می‌شود.

نبض بورس قصد دارد تا با توجه به اسناد و مدارک موجود، به معرفی سهامداران عمده حقیقی هر نماد بپردازد. این بیست و هفتمین قسمت از معرفی سهامداران عمده حقیقی می‌باشد. با ما همراه باشید.

سهامداران عمده حقیقی چدن چه کسانی هستند؟

هنگامی که در سایت TSETMC نماد چدن که مربوط به شرکت تولیدی چدن سازان می‌باشد را جستجو کنید و به بخش سهامداران آن مراجعه کنید با تصویر زیر مواجه می‌شوید:

خانواده انصاری شوریجه سهامداران چدن | این مرد ۹۱۸ میلیون سهام چدن را دارد

در فهرست بالا همان گونه که ملاحظه می‌گردد سهامداران عمده حقیقی بسیاری حضور دارند، اما دو نفر اول را شاید بیشتر کسانی که در حوزه فلزات مشغول به فعالیت می‌باشند بشناسند.

همان گونه که از تصویر زیر ملاحظه می‌گردد این دو شخص حقیقی به ترتیب حسین انصاری شوریجه و بصیرت مهربان هستند. انصاری شوریجه ۹۱۸ میلیون سهم معادل ۸.۳۴ درصد و بصیرت مهربان ۷۶۶ میلیون سهم معادل ۷ درصد از کل سهام چدن را تحت مالکیت خود دارند.

خانواده انصاری شوریجه سهامداران چدن | این مرد ۹۱۸ میلیون سهام چدن را دارد

باقی سهامداران عمده حقیقی چدن نیز عمدتا از خانواده انصاری شوریجه می‌باشند. گفتنی است چدن ۸۰ درصد سهم بازار غلتک را داراست و شرکت هایی، چون فولاد مبارکه، ذوب آهن و فولاد اکسین خوزستان از جمله مشتریان آن هستند.

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده